ترفندهای اینستاگرام
نوشته شده توسط : بنیتا

پنهان کردن اکانت شما برای آشنایان

برخی از کسانی که در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند ، تمایلی به شناخته شدن خود توسط دوستان و آشنایان خود ندارند و برای این منظور آدرس پیج خود را به آنها نمی دهند . لازم است بدانید که تنها راهی که دوستان شما قادر به پیدا کردن شما در اینستاگرام هست این موضوع نیست.

در اینستاگرام می توان از قسمت تنظیمات با انتخاب کردن گزینه Find Contacts ، شماره تلفن های موجود در گوشی خود را بررسی کنند و هرکدام از شماره هایی که در لیست مخاطبان خود دارند و در این شبکه نیز فعالیت می کنند را پیدا کنند ، البته این در صورتی امکان پذیر است که شماره تلفن افراد در اینستاگرام ثبت شده باشد .

اگر نمی خواهید حساب کاربری شما در قسمت مخاطبان اینستاگرام ، برای افرادی که شماره شما را دارند نمایش داده شود ، کافی است هنگام ثبت اکانت خود ، از شماره تلفن خود استفاده نکنید و در صورتی که قبلا آن را ثبت کرده اید با مراجعه به بخش Edit Profile شماره تلفن خود را حذف نمایید.

لازم به ذکر است که در بخشی که ذکر شد ، فقط اکانت هایی که با شماره تلفن های موجود در لیست افراد ثبت شده اند نمایش داده می شود و مشخص نیست که کدام اکانت مربوط به کدام شماره تلفن می باشد و در صورتی که فردی از نام مستعار یا عکسی غیر از عکس خودش در پیج خود استفاده کرده باشد ، شما قادر به شناسایی آن شخص نخواهید بود .

 

ساخت کالکشن و ذخیره تصاویر

یکی از بهترین ویژگی هایی که در اینستاگرام وجود دارد امکان ذخیره کردن پست های محبوب است . شما می توانید در صورتی که از یک پست خوشتان آمد ، آن را ذخیره نمایید و بارها آن را مشاهده کنید . برای اینکه یه پست را ذخیره کنید ، احتیاج به انجام تنظیمات خاصی نیست و برای این منظور در سمت راست پایین هر پست یک علامت بوکمارک وجود دارد که با انتخاب آن ، پست های مورد نظرتان در پروفایل شما ذخیره خواهند شد .

برای اینکه پست های ذخیره شده خود را مشاهده کنید می توانید با مراجعه به پروفایل خود گزینه بوکمارک را انتخاب نمایید و تصاویر و عکس هایی که آن ها را ذخیره کرده اید مشاهده نماید . شما می توانید با استفاده از کالکشن ها به پست هایی که ذخیره کرده اید سرو سامان دهید .

در صورتی که توجه کرده باشید در زمان مراجعه به بخش بوکمارک در پروفایل تان دو تب را مشاهده می کنید که یکی از آن ها به گزینه کالکشن اشاره دارد . برای ساخت یک کالکشن می توانید وارد آن قسمت شوید و با انتخاب کردن گزینه Create Collection ، یک کالکشن جدید بسازید . توجه داشته باشید که قبل از اضافه کردن یک پست به کالکشن مدنظر باید برای آن یک اسم انتخاب کنید .

برای اینکه پست های مورد نظرتان به کالکشن مربوطه انتقال یابند باید دست خود را برای چند ثانیه روی گزینه بوکمارک مربوط به هر کدام از پست ها نگه دارید تا تنظیمات ذخیره کردن برای شما نمایش داده شود . سپس می توانید کانکشن مورد نظر خود را از منو نمایش داده شده انتخاب کنید تا با اینکار پست های مورد نظرتان در آن کالکشن ذخیره شوند .

 

آموزش ارسال کردن استوری

در صورتی که قصد ارسال استوری دارید می توانید در گوشه بالا و سمت چپ صفحه اصلی روی آیکن آن کلید کنید . پس از اینکه وارد این بخش شدید می توانید به کمک نرم افزاری که برای این منظور تعبیه شده به فیلم برداری یا گرفتن عکس اقدام کنید . در صورتی که قصد ثبت عکس دارید می توانید روی دکمه شاتر ضربه بزنید ؛ و در صورتی که قصد فیلم برداری دارید ، می توانید انگشت خود را روی شاتر نگه دارید تا دوربین شروع به فیلم برداری کند.

پس از اینکه فیلم یا عکس خود را گرفتید می توانید با سویپ کردن به سمت راست یا چپ ، افکت های موجود و متنوع را روی عکس یا ویدیو خود اضافه نمایید . می توانید از قسمت تنظیمات به صورت دلخواه گزینه های مختلفی را انتخاب نمایید و عکس یا فیلم را تغییر و افکت دهید .

در بخش بعد می توانید استوری خود را فقط برای گروهی خاص به نمایش بگذارید یا آن را از دید فرد یا افرادی پنهان نمایید .همچنین در صورتی که گزینه Save Shared Photos را فعال کنید می توانید ، عکس هایی که در اینستاگرام ثبت کرده اید را در گالری گوشی خود ذخیره نمایید .

 

روش منشن کردن افراد در استوری اینستاگرام

منشن کردن افراد در بخش استوری اینستاگرام نیز مانند انجام دادن این کار در بخش نظرات و کپشن پست ها می باشد . در صورتی که می خواهید دوست خود را در استوری هایتان منشن کنید ، می توانید در زمان وارد کردن متن یک @ و سپس نام کاربری وی در اینستاگرام را بنویسید ؛ با این کار دوست یا دوستان شما در استوری شما منشن خواهند شد .

اگر دوستانتان شما را در استوری خود منشن کند ، از طریق دایرکت یک نوتیفیکیشن برای شما ارسال خواهد شد و شما را با خبر می کند . اما اگر کسی که جزء فالوورهای شما نیست ، شما را منشن کرد یک پیام درخواست دوستی برای شما ارسال خواهد شد .

 

حذف موقت یا دائم اکانت اینستاگرام

برای انجام این کار باید از طریق سایت اینستاگرام وارد حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی شوید و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود در بخش مربوطه وارد اکانت تان شوید . در این مرحله اینستاگرام از شما می پرسد که دلیل غیر فعال کردن حساب کاربری تان چه چیزی است ؟ یکی از گزینه هایی که به صورت پیش فرض وجود دارد را انتخاب نمایید و پس از انتخاب ، منو تازه ای برای شما به نمایش در می آید که می بایست رمز عبور خود را مجدداً وارد کنید .

پس از اینکه رمز خود را وارد کردید ، یکی از گزینه های Permanently delete my account یا Temporarily disable account را انتخاب نمایید . پس از انتخاب کردن گزینه مورد نظر حساب کاربری شما در اینستاگرام به صورت دائمی یا به صورت موقت غیرفعال خواهد شد .

 

آموزش گرفتن لایو استوری

یکی از قابلیت های جذابی که اینستاگرام در نسخه های اخیر خود آن را به بخش استوری اضافه کرده است ، گزینه Live می باشد . در صورتی که کیفیت اتصال اینترنت شما از نظر اینستاگرام مناسب باشد ، می توانید به صورت زنده استوری های خود را با کاربران خود به اشتراک بگذارید .

پس از اینکه شروع به اشتراک استوری زنده کردید ، برای تمام افرادی که شما را دنبال می کنند یک نوتیفیکیشن ارسال می شود و آنها را از این موضوع باخبر می کنند . پس از آن کاربرانی که به استوری زنده شما ملحق می شوند ، می توانند از بخش نظرات با شما ارتباط برقرار کنند . در صورتی که نمی خواهید کاربران امکان ارسال نظر نداشته باشند ، می توانید این قابلیت را از طریق آیکن سه نقطه بالای صفحه آن را غیرفعال کنید . زمانی که قصد پایان استوری زنده خود دارید می توانید با ضربه زدن به گزینه End آن را پایان دهید.

در صورتی که قصد دارید برای ارسال استوری از عکس های موجود در گالری تلفن همراه خود استفاده نمایید ، می توانید پس از مراجعه به بخش بارگذاری استوری اینستاگرام ، صفحه را یک بار به سمت بالا بکشید . پس از انجام این کار ، عکس هایی که در مدت یک روز اخیر در گالری خود ذخیره کرده اید برای تان به نمایش گذاشته می شود . حالا می توانید عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را با کاربران خود به اشتراک بگذارید .

با کلیک کردن روی آیکونی که به شکل یک پیکان به سمت راست است ، می توانید به مرحله بعد بروید و در آنجا می توانید انتخاب کنید که عکسی که قصد اشتراک گذاری آن را دارید برای همه کابران نمایش داده شود یا تنها برای عده ای خاص به نمایش درآید . در صورت اینکه قصد اشتراک گذاری تصاویر برای افرادی را از طریق پیام خصوصی داشته باشید ، پیام شما بعد از اینکه دیده شد به صورت اتوماتیک خذف می شود .

این نکته را به خاطر داشته باشید که بر خلاف پست های عادی ، استوری ها تنها برای 1 روز باقی می مانند و پس از گذشت این مدت به صورت خودکار حذف می شوند.

 

معرفی هشتگ و کاربرد آن در اینستاگرام

شما می توانید با استفاده از قسمت هشتگ در این نرم افزار به جستجو در بین موضوعات مختلف بپردازید . در این شبکه اجتماعی می توانید عکس ها یا فیلم های مورد علاقه خود را به وسیله هشتگ ها جستجو کنید.

عکس هایی که پس از جستجوی هشتگ های مختلف برای شما به نمایش در می آید ، کاملا تصادفی است و می تواند از صفحه هر کاربری که اجازه نمایش دادن پست هایش را داده است ، به نمایش درآمده باشد.

استفاده کردن از هشتگ برای کسانی که قصد کسب درآمد از اینترنت را دارند ، می تواند مفید و کارساز باشد . استفاده کردن از هشتگ در پست ها امکان دیده شدن تصاویر یا ویدیو های شما را افزایش دهد. البته این در صورتی است که پروفایل شما شخصی نباشد. به یاد داشته باشید که برای هشتگ گذاری پست های خود سعی کنید از هشتگ های ترند شده استفاده کنید ، زیرا در زمان جستجوی کاربران هشتگ های بالاتر خواهند بود که بیشترین استفاده را داشته باشند و باعث افزایش کسب درآمد از اینستاگرام می شود .

هشتگ ها (#) نکات مثبت دیگری نیز درون خود جای داده اند ؛ به عنوان نمونه می توان به جستجوی منظم تر اشاره کرد. به عنوان مثال قصد دارید موضوعی را درباره دورکاری جستجو نمایید برای این منظور می بایست به در قسمت جستجو عبارت #دورکاری را بنویسید و سپس محبوب ترین و پر جستجو ترین عبارت ها در این زمینه برای شما به نمایش در می آید و می توانید با کلیک روی آن عبارت مد نظر خود را مشاهده کنید. یکی دیگر از کارایی های مهم هشتگ ها ، برگزار کردن کمپین های رقابتی یا تبلیغاتی می باشد .

احتمالا یکی از مهمترین ویژگی های قسمت Explore نمایش دادن تصاویر یا فیلم های مورد علاقه شما به صورت تصادفی می باشد. اینستاگرام ، با در نظر گرفتن لایک ها و افرادی که آنها را دنبال کرده ایم ، به شناسایی علایق شما می پردازد و با کمک گرفتن از این فاکتور مهم ، تصاویر و فیلم هایی را برای شما در نظر می گیرد و آنها را در این بخش نمایش می دهد . این تصاویر و فیلم ها احتمالا از محبوب ترین پست ها در موضوعات مورد علاقه شما هستند.

همین قضیه برای قسمت استوری اینستاگرام نیز صدق می کند . در قسمت پایین نوار جستجو ، می توانید استوری ها یا ویدیوهای زنده کسانی را مشاهده کنید که جزء کسانی که آنها را فالو کرده اید نیستند. لازم است یادآوری کنیم که انتخاب این استوری ها نیز با سلیقه و فعالیت های شما در اینستاگرام مرتبط است .

 

بلاک و آنبلاک کردن افراد در اینستاگرام

درست مانند سایر شبکه های اجتماعی ، اینستاگرام نیز قابلیتی دارد که می توان با انجام دادن آن تنظیمات مانع از نمایش دادن پست ها برای برخی از افراد شد . انجام دادن این تنظیمات بسیار ساده است و به راحتی می توانید آن را انجام دهید ، برای این منظور باید وارد حساب کاربری شخص مورد نظرتان شوید و سپس از قسمت بالای صفحه و سمت راست آیکن سه نقطه را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب کردن این گزینه ، گزینه بلاک که در منو جدید مشاهده می کنید را انتخاب نمایید و سپس با انتخاب گزینه Yes, I’m Sure شخص مورد نظر را بلاک کنید . پس از انجام اینکار ، دیگر آن شخص نمی تواند پست های شما را مشاهده کند . همچنین برای خارج کردن افراد از بلاک باید به بخش تنظیمات اینستاگرام مراجعه نمایید.

در قسمت تنظیمات گزینه Blocked Users را انتخاب نمایید . پس از وارد شدن به این بخش ، لیستی از افرادی که توسط شما بلاک شده اند را مشاهده می کنید . وارد پروفایل آنها شوید و برای خارج نمودن آنها از بلاک ، گزینه Unblock را انتخاب نمایید.

 

استفاده کردن همزمان از چند حساب کاربری

اینستاگرام قابلیت این را دارد که به صورت همزمان از دو یا چند اکانت کاربری به طور همزمان استفاده نمایید . کافیست به قسمت تنظیمات مراجعه نمایید تا به این ویژگی دسترسی پیدا کنید . پس از مراجعه به قسمت تنظیمات گزینه Add Account را انتخاب کنید .
پس از اینکه این گزینه را انتخاب کردید یک صفحه برای شما به نمایش در می آید که از شما می خواهد اطلاعات مربوط به اکانت دیگر را وارد کنید . نام کاربری و رمز عبور اکانت دوم خورد را در این مرحله وارد نمایید و به حساب کاربری دیگر خود مراجعه کنید .

پس از ورود به پروفایل خود ، مشاهده خواهید کرد که گزینه جدیدی در صفحه مربوط به پروفایل شما ایجاد شده است . در صورتی که آن گزینه که نام کاربری شما را نوشته است لمس کنید ، می توانید حساب های کاربری دیگر خود را مشاهده نمایید و با لمس کردن هر کدام به راحتی وارد اکانت دیگر خود شوید .

 

تبدیل کردن اکانت شخصی اینستاگرام به اکانت تجاری

یکی دیگر از ویژگی های خوب و کاربردی دیگر اینستاگرام ، قابلیت تبدیل نمودن اکانت های شخصی و عادی اینستاگرام به اکانت تجاری می باشد . لازم به ذکر است که فعال کردن این ویژگی مناسب همه نیست و با فعال کردن آن مشاهده خواهید کرد ، به چند گزینه ساده دست پیدا خواهید کرد که بیشتر برای صاحبان کسب و کار و کسانی که قصد راه اندازی کار آنلاین دارند ، مفید خواهد بود .

پس از فعال کردن این امکانات ، در مرحله اول ، در حساب تجاری اینستاگرام خود مشاهده خواهید کرد که بخش تماس به پروفایل شما اضافه شده است . از این پس کاربران دیگر می توانند زمانی که به پروفایل شما مراجعه می کنند ، اطلاعات تماس شما که حاوی شماره تلفن ، آدرس محل کار و ایمل شما می باشد را مشاهده نمایند .

افزون بر امکانات یاد شده ، می توانید پس از فعال کردن حالت تجاری ، اطلاعات مفیدی نیز درباره میزان محبوبیت پست های خود و دنبال کنندگان صفحه خود بدست آورید و به کمک آن سطح کیفی پست های خود را افزایش دهید .

برای این منظور لازم است شما یک اکانت فیسبوک نیز داشته باشد . در صورتی که در شبکه اجتماعی فیسبوک نیز حساب کاربری داشته باشید کار شما آسان می شود و می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات در اپلیکیشن اینستاگرام گزینه Switch to Business Profile را انتخاب نمایید.

پس از وارد شدن به این بخش باید حساب کاربری خود در اینستاگرام را به اکانت خود در فیسبوک لینک دهید .پس از انجام این کار باید به تعدادی سوال ساده نظیر آدرس ایمیل و شماره تماس خود پاسخ دهید و با انجام این کارها ، حساب کاربری شما از حالت عادی خارج می شود و می توانید آن را به اکانت تجاری تبدیل نمایید .

 

نحوه بازگردانی اکانت اینستاگرام هک شده

در صورتی که اکانت شما در اینستاگرام هک شد ، لازم نیست نگران شوید ، زیرا با انجام چند روش ساده می توانید به بازگردانی اکانت خود کمک کنید . برای انجام این کار در اولین مرحله وارد قسمت Login اپلیکیشن اینستاگرام شوید ، سپس گزینه Get help singing in را انتخاب نمایید . پس از انتخاب این گزینه باید گزینه Use Username or Email را انتخاب کنید و با وارد شدن به منو جدید اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید .

زمانی که وارد منو جدید شدید باید گزینه آبی رنگ «فلش» را انتخاب نمایید و با انجام این کار به مرحله بعد وارد شوید . در صفحه ای که برای شما به نمایش درآمده است و عکس پروفایل خود را در بالای آن مشاهده می کنید ، گزینه Don’t have access to any of these را انتخاب نمایید .

سپس در مرحله بعد ، اینستاگرام از شما می خواهد تا ایمیلی که اکانت خود را با آن ثبت کرده اید ، وارد نمایید و در ادامه چند سوال مرتبط را از شما می پرسد . پس از اینکه به سوالات پاسخ دادید گزینه Submit Request را انتخاب نمایید.

در صورتی که ایمیل خود را به صورت صحیح وارد کرده باشید ، اینستاگرام از طریق آن یک ایمیل برای شما ارسال خواهد کرد و پس آن قادر هستید اطلاعات حساب کاربری را مجددا وارد کنید و با تغییر رمز دوباره به آن اکانت وارد شوید

 

در حالت پیشفرض اینستاگرام ، هیچگونه اطلاع رسانی برای پست های جدیدی که توسط افرادی که آنها را فالو کرده اید ، انجام نمی شود و تنها زمانی که به پروفایل آن شخص یا بخش فید مراجعه کنید ، می توانید پست های جدید آن شخص را مشاهده نمایید .

شما می توانید با فعال کردن قابلیت Turn Notification ON در اینستاگرام پیج ها و یا افرادی که برای شما دارای اهمیت هستند را مشخص کنید . به این وسیله هروقت آن پیج یک پست جدید را منتشر کرد ، اینستاگرام شما را به وسیله یک نوتیفیکیشن آگاه می کند و می توانید به سرعت آن پست را مشاهده کنید . برای فعال کردن این بخش می توانید به پروفایل اشخاص و یا پیج های مورد نظر رفته و با لمس کردن گزینه سه نقطه ، گزینه Turn Notification ON را لمس نمایید ، سپس این قابلیت برای شما فعال خواهد شد .

لازم به ذکر است که این قابلیت تنها در صورتی امکان پذیر می باشد که شما آن شخص یا پیج را فالو کرده باشید در غیر اینصورت قادر به فعال سازی این گزینه نخواهید بود .




:: برچسب‌ها: اینستاگرام , ترفند اینستاگرام , ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: